Διαφοροποιημένη διδασκαλία στη Φυσική-Αναπνευστικό


Συνεχίζουμε για 2η χρονιά τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στη Φυσική. Συνεργάτιδα, αρωγός και καθοδηγητής μας η κα Ευαγγελία, δασκάλα της ειδικής αγωγής. Πολλές ώρες προετοιμασίας, πολύ δουλειά μέσα στην τάξη αλλά το αποτέλεσμα μοναδικό. Δείτε πρώτα την παρακάτω φωτογραφία πριν διαβάσετε λίγα πράγματα για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία. 


"Για την επίτευξη μιας δίκαιης αξιολόγησης θα τίθεται σε όλους η ίδια εργασία: Σκαρφαλώστε στο δέντρο"



Για να γίνει κατανοητή η ανάγκη για διαφοροποίηση θα πρέπει η διαφοροποιημένη διδασκαλία να γίνει αντιληπτή ως η «μέθοδος» διδασκαλίας, η οποία βασίζεται και αντιμετωπίζει τους μαθητές ως βιογραφίες και όχι ως κόπιες της ίδιας εικόνας και συνεπώς ως μέσο ανταπόκρισης στις ανάγκες του κάθε μαθητή και της θεμελίωσης της γνώσης του κάθε μαθητή, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μεταφορά γνώσης.
Η διαφοροποίηση είναι αναγκαία αν επιδιώκουμε μια ουσιαστική διευκόλυνση της πρόσβασης όλων των παιδιών στο εκπαιδευτικό αγαθό. Η διαφοροποίηση είναι σύμφυτη στη δημοκρατική εκπαίδευση.
Τα παιδιά βιώνουν πάντοτε με διαφορετικό τρόπο τη μαθησιακή εμπειρία – απλή ή σύνθετη, παθητική ή ενεργητική.

 Κατά τη διάρκεια μιας ενιαίας διδασκαλίας ή κατά τη διάρκεια μιας κοινής δραστηριότητας κάθε παιδί έχει μια διαφορετική εμπειρία εξαιτίας της ιδιαιτερότητάς του, των ικανοτήτων του, των ενδιαφερόντων του, της διάθεσης και των συναισθημάτων του αλλά και εξαιτίας της προηγούμενης εμπειρίας του.

print this page

0 comments: